Wiarygodny sklep internetowy

Sama estetyka danej strony internetowej to za mało by zachęcić do skorzystania z jej oferty. By odnieść sukces w Internecie, trzeba się zatroszczyć o kilka kwestii jednocześnie – stronę wizualną, systematykę obsługi serwisu oraz jego aktualność, przystępność informacji, wartościowy kontent i wiele innych czynników, które mają na celu poprawienie wiarygodności strony www.

Stworzenie zwykłego portalu o charakterze informacyjnym, który przeznaczony ma być do sukcesywnej rozbudowy nie jest jeszcze tak trudne i skomplikowane jak w przypadku sklepu, który ma zachęcać spore grono konsumentów, chętnych do skorzystania z propozycji danego sprzedającego. Konieczne jest tu wykonanie szeregu rozlicznych zabiegów, które mają na celu połączenie realizacji z jednej strony celów marketingowych a z drugiej potrzeb użytkowników. Jak to zrobić? Kilka skutecznych porad, które pozwolą właścicielowi sklepu na to, aby dotrzeć ze swą firmą do potencjalnej grupy odbiorców przedstawiamy poniżej.

DANE KONTAKTOWE

Internauci będą bardziej pewni tego, że zakupy w danym sklepie internetowym są bezpieczne, jeżeli tak stworzymy serwis, aby zawierał on zakładkę KONTAKT. W niej podajmy wszelkie dane dotycząc sklepu, a mianowicie jego nazwę, adres, telefon czy też numer NIP, REGON bądź KRS. To da sposobność wzbudzenia zaufania w internautach i będzie sygnałem dla zainteresowanych ofertą, że można śmiało z usług owego podmiotu korzystać. W razie ewentualnych trudności klient będzie bowiem miał źródło informacji – gdzie dzwonić, z kim się kontaktować, na kogo się powoływać.

INFORMACJE O PRODUKTACH

Użytkownik powinien wiedzieć o towarze znajdującym się w asortymencie prowadzonego przez nas sklepu praktycznie wszystko, co jest mu potrzebne do zamówienia danego produktu tak, aby zakup był w pełni satysfakcjonujący. W sklepach on-line nie ma możliwości wnikliwego przejrzenia akcesoriów, dotknięcia ich, popatrzenia na ich strukturę, wykończenie, porównania z innymi, dlatego też musimy, jako handlarze zagwarantować naszym konsumentom maksymalnie wyczerpujący opis każdego z dystrybuowanych przez nas produktów. Starajmy się, aby komentarze pod towarami nie były lakoniczne, ale stylistyczne i należycie rozbudowane. Dodatkowo zwróćmy też uwagę na to, aby urozmaicać przedstawiane informacje, na przykład filmikami lub zdjęciami. Fotografie powinny przedstawiać dany asortyment z różnych stron. Dodatkowo załączmy także dane dotyczące rozmiarów, dokładnych wymiarów, materiału, z jakiego zostały wyprodukowane, kolorystyki, ciężaru, dostępności asortymentu itd.

FUNKCJONALNOŚĆ

Wchodząc do sklepu internetowego, potencjalny konsument liczy na to, że wszystko, co jest mu potrzebne będzie miał pod ręką. Chodzi nie tylko o sam przejrzysty wykaz konkretnych produktów, jakie są proponowane przez danego sprzedającego, ale także stałe elementy każdej witryny online tego typu. Mowa tu między innymi o dobrej widoczności oraz prostocie użycia koszyka czy wyraźnie umiejscowionym regulaminie. Ułatwmy poruszanie się po naszym sklepie, aby klient nie zniechęcił się już na wstępie brakiem funkcjonalności serwisu.

BEZ ZBĘDNYCH FORMALNOŚCI

Nierzadko chcący coś kupić mają na celu zainwestowanie w ofertę sklepu internetowego głównie z jednego, konkretnego powodu – wygody. Zakładając, że mamy w planach zakup nowego komputera, trzeba przyszykować się na stos formularzy i dokumentów, koniecznych do przeglądnięcia, przeczytania i podpisania. Takie praktyki są niemal normą w sklepie standardowym – stacjonarnym. Co innego z kolei w serwisie działającym w sieci, gdzie bardzo często wszelka tak zwana papierologia jest ograniczana do zupełnego minimum. Podać musimy bez wątpienia pewne dane, ale wyłącznie to, co jest niezbędne. Oszczędzamy w ten sposób czas oraz nie działamy na nerwy konsumentom, którzy z usługi przez nas, jako handlowców świadczonej są w pełni zadowoleni. Podstawą powinien być formularz minimalistyczny, znacząco uproszczony, który jasno prezentuje zamawiającemu dany produkt – na jakim jest etapie zakupów w danym momencie. Wystarczy w tym celu zatroszczyć się o to, aby w projekcie sklepu ująć charakterystyczny wskaźnik graficzny, który podpowie zdezorientowanemu konsumentowi co już za nim, a co przed nim. Sklep musi być intuicyjny z perspektywy klienta. Użytkownik powinien się po nim poruszać szybko, sprawnie i wręcz mechanicznie.

TYLKO TO, CO POTRZEBNE

Największym problemem rozmaitej ilości sklepów internetowych jest albo zubożałość dostrzegalna w wyglądzie strony, albo przeciwnie – swego rodzaju przeładowanie treścią, w tym nie do końca potrzebną. Uwzględnijmy zatem wyłącznie te informacje, które rzeczywiście są potrzebne, unikając przy tym wizualnego misz-maszu i bałaganu. Pozwólmy klientowi szybko połapać się w tym, co gdzie jest umiejscowione w sklepie, jak się po nim poruszać oraz jak sprawnie wyszukiwać to, czego potrzebujemy w danym momencie. Starajmy się, aby sklep był funkcjonalny, o czym wspomnieliśmy już powyżej, a co za tym idzie by unikać zbędnego chaosu. Użytkownik musi ograniczyć się do oferty i na niej skoncentrować, a nie szperać między wieloma zupełnie nieprzydatnymi elementami czy typowymi bajerami, jakie często mają za zadanie zachęcić, a jedyne co, to zniechęcają potencjalnych konsumentów. 

Zdjęcia

Załączniki

Prowadzenie sklepu internetowego - osklepach.pl © 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.