Efektywny SEO copywriting

Często wydaje się, że to, co na stronie internetowej jest podstawą i co przykuwa wzrok potencjalnych odbiorców, to zwłaszcza grafika. Rzeczywiście ten komponent okazuje się wyjątkowo ważny, ale nie najistotniejszy. Wyjątkowo przyłożyć się trzeba także do treści, jaka znajduje się w poszczególnych zakładkach.

Nie chodzi już wyłącznie o to, w jaki sposób przedstawione zostaną poszczególne informacje w konkretnych działach, tylko o zwrócenie uwagi na to czy serwis nie jest przeładowany zupełnie niepotrzebnymi wiadomościami, które wprowadzają chaos i zniechęcają konsumentów. Ponadto warto też zwrócić uwagę na to, że to właśnie od treści zależą w dużym stopniu wyniki pozycjonowania. Na potrzeby SEO stworzono tak zwany SEO copywriting, czyli styl copywritingu, który polega na konstruowaniu tekstów w taki sposób, aby zawierały kluczowe frazy, na które przebiega proces pozycjonowania. Im lepiej skomponowane artykuły, bardziej wiarygodne, o charakterze informacyjno-poradnikowym i wartościowe, tym szybciej następuje ich indeksowanie, a co za tym idzie efekty działalności SEO są bardziej dostrzegalne. Tematyka podejmowana przez copywriterów tego typu jest niezwykle szeroka. Może się tyczyć w zasadzie wszystkiego, równie dobrze potrzebne są teksty na temat motoryzacji, co mody czy prac budowlanych. Informacje muszą być konkretne i prawdziwe, nie przejdą niegdyś modne precle, czyli krótkie opisy, zawierające „na siłę” upchane zestawienie kluczowych słów, lecz niewiele wnoszące pod względem merytorycznym. Zazwyczaj wyżej wymienione precle miały około tysiąca znaków – czasem uwzględniano ze spacjami, niekiedy bez, w zależności od zapotrzebowania. Wraz z rozwojem Internetu i całej dziedziny pozycjonowania, konieczne było również wprowadzenie dużych przeobrażeń w sferze SEO copywritingu. Generalnie takie „śmieciowe” opisy zaczęły być uznawane za SPAM. Przerzucono się z ilości na jakość. Drobne artykuły zostały zastąpione przez poważniejsze, bardziej przesycone treścią i przygotowywane w sposób kreatywny, długie artykuły – na serwisy, blogi, do katalogów. Wszystkie oparte rzecz jasna o pozycjonowane frazy. To przekłada się natomiast na większą ilość wejść z wyszukiwarek właśnie na dany serwis. Jak pokazują statystyki, dobrze zoptymalizowany tekst SEO może generować nawet kilkaset wejść na serwis na dobę!

Dobry, skuteczny tekst SEO powinien zawierać kilka istotnych elementów, o których nieco szerzej niżej:

TYTUŁ

Artykuł, bez względu na jego jakość, styl czy też długość, zawsze powinien mieć przypisany jakiś tytuł, aby dla potencjalnego odbiorcy jasne było do czego dany tekst się odnosi. Konieczne jest odzwierciedlenie w nim ujętej w skrócie kwintesencji nawiązującej do meritum całej treści. Dobrze także, jeżeli tytuł SEO precla zawiera w sobie odpowiednie słowa kluczowe, czyli frazy, na jakie pozycjonowana jest dana strona internetowa. Uwzględnienie ich jest ważne z punktu widzenia mechanizmu funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. Ponadto warto również dodać, że dzięki zwartemu i logicznemu tytułowi użytkownik sieci, który natrafi na dany tekst będzie miał klarowny przekaz czy artykuł, na jaki zwrócił uwagę odnosi się do informacji, jakich internauta poszukuje. By jednak nie znudził, tytuł powinien mieć nie więcej niż 72 znaki. Wówczas możliwe okaże się jego pełne wyświetlenie w wynikach wyszukiwania.

OPIS

Fachowo określany w dziennikarstwie i szeroko rozumianym copywritingu mianem „leadu”. Jest to niedługi opis zawartości danego artykułu, który powinien nie przekraczać swą całością 165 znaków. Podobnie jak przy wyżej przybliżonym tytule, również i owy wstęp będzie mógł być wyświetlony w wyszukiwarce, o ile nie będzie za obszerny.

TREŚĆ

Najważniejsze, aby tekst SEO nie był skopiowany, ale stworzony „od zera” na potrzeby danej strony, która jest pozycjonowana czy konkretnego serwisu. Chodzi o to, aby jego treść była wartościowa i w pełni unikalna. W przeciwnym razie może zostać nałożona kara od Google w postaci „banu” lub filtra. To, w jaki sposób przygotowywany jest artykuł SEO dyktuje od roku 2006 Google. Wówczas to wprowadzony został nowy algorytm, a więc zestaw rozmaitych zasad, w oparciu o której konieczne jest sporządzanie artykułów. Zasady są ważne i warto ich przestrzegać, bowiem dzięki temu możliwe jest wpływanie w mniejszym lub większym stopniu na rezultaty wyszukiwania. Nie jest już aż tak cenione, jak kiedyś zastosowanie synonimizerów. Teksty tego typu, a więc masowe i często kopiowane nie mają żadnej wartości i określane są jako spam. Roboty internetowe coraz częściej je wykrywają a konsekwencje tego mogą być dla pozycjonera i strony www, którą się zajmuje dość poważne. Niegdyś dominowały zwyczajne precle, ale z czasem wyszły z użytku. Teraz wskazane są artykuły z prawdziwe zdarzenia, a więc o wiele dłuższe, obszerniejsze, ciekawsze i co istotne bez sztucznie upychanych fraz. Muszą być stricte związane z tematyką pozycjonowanej strony, a co jeszcze istotniejsze – napisane w pełni poprawnie pod względem stylistycznym, ortograficznym i gramatycznym.

KLUCZOWE FRAZY

Słowa kluczowe stanowią podstawę i zarazem sens tekstów SEO. Muszą one zostać tak sformułowanie, jak frazy, jakie wpisywane są przez użytkowników sieci. Najważniejsze, aby były tak dobrane, jak faktycznie myśli i poszukuje większość. Nie chodzi w ich przypadku o oryginalność, ale wręcz przeciwnie – wstrzelenie się w pospolitość. Nie jest to jednak aż tak proste jak mogłoby się to wydawać. Nie wystarczy kierować się własnymi sposobami wyszukiwani czy wyobraźnią, ale także skorzystać z Google Keyword Tool External a więc specjalnego Narzędzia Propozycji Słów Kluczowych. Tym ciężej, im frazy, pod jakie pozycjonuje się klient są ogólne. A zatem trudniej będzie uzyskać satysfakcjonujące wyniki, jeżeli zleceniodawca zażyczy sobie, aby słowem kluczowym było „meble” niż przykładowo „meble ogrodowe” lub jeszcze łatwiej – „meble ogrodowe Warszawa”. By mieć gwarancję rzetelnego i wiarygodnego sprawdzenia konkurencyjności, warto wykorzystać dostępne dziś narzędzia SEO, które nam w tym pomogą. W wielu przypadkach, tekściarze SEO nadużywają jednak fraz kluczowych, co sprawia, że w konsekwencji widać gołym okiem, iż artykuł jest „naciągany” i specjalnie utworzony dla potrzeb pozycjonowania. Istnieje zasada, aby teksty kluczowe nie przekraczały pięciu procent zawartości danego artykułu. Dobrze jest także, aby stosować synonimy danych fraz, liczbę mnogą i pojedynczą oraz odmianę przez przypadki. Ma to znaczenie, ponieważ w ten sposób posługują się Internetem jego użytkownicy.

LINKI

Linki także powinny się pojawić w tekstach SEO pisanych przez copywritera. Mają one ogromne znaczenie, bo ułatwiają „wpadnięcie” na daną stronę www. Zanim jednak zapełnimy odsyłaczami tekst, konieczne jest zwrócenie uwagi na kilka istotnych kryteriów, a mianowicie:

- warto zróżnicować treść,

- dobrze, aby linki pojawiały się w tekstach co mniej więcej 120 słów,

- strona, do jakiej odsyłamy musi mieć ścisły związek z treścią danego artykułu,

Zdjęcia

Załączniki

Prowadzenie sklepu internetowego - osklepach.pl © 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.