Pozycjonowanie - na co zwrócić uwagę cz. 1?

Wraz z biegiem czasu, coraz istotniejszą gałęzią promocji staje się marketing internetowy. Bez obecności w sieci ciężko jest nie tyle zaistnieć wśród potężnej na chwilę obecną konkurencji branżowej, ale co istotne, w ogóle się utrzymać na rynku, kiedy rywalizujących o konsumenta firm jest cała masa. Konieczne okazuje się zatem zatroszczenie się o to, aby wyrobić sobie w miarę stabilną pozycję w wirtualnym świecie i dbać nie tylko o stałych odbiorców proponowanych usług czy produktów, ale również o potencjalną grupę targetową.

Być online to znaczy coś więcej niż tylko móc pochwalić się przeciętnie wykonaną stroną internetową. Od wielu lat panują trendy na korzystanie z pozycjonowania, które pozwoli na zapewnienie dużo wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Samodzielnie jednakże właściciel konkretnego biznesu nie jest w stanie temu podołać, stąd też duże znaczenie sprawnie rozwijających się agencji SEO i SEM, które w tej materii okazują się niezwykle pomocne. Wypracowanie należytych, satysfakcjonujących zleceniodawcę miejsc w rankingu Google pozwala na to, aby wypaść w oczach konsumenta wyjątkowo pozytywnie. Kto bowiem z nas chociażby raz w życiu, szukając interesujących go dóbr czy zakresu usług nie sugerował się wynikami uwzględnionymi w pierwszej dziesiątce? Z reguły nikt nie ma czasu na to, aby przekopywać setki stron i porównywać ceny bądź formy proponowanej współpracy.

Zazwyczaj, w ramach oszczędności czasu, ale niekiedy i niezorientowania w tym, jak dokładnie działa sieć, wiele osób po prostu decyduje się na ofertę pierwszą lepszą, a więc taką, która od razu rzuci im się w oczy. Nieprzypadkowo zatem pozycjonowanie w dobie tak intensywnej rywalizacji między podmiotami gospodarczymi ruszyło pełną parą. Co jednak takowe zabiegi mogą dać i na czym w zasadzie one polegają? Dla kogoś, kto z szeroko rozumianym SEO miał niewiele wspólnego to czarna magia, dlatego też bardzo często, nawiązując współpracę z danym zleceniobiorcą, po prostu zwyczajnie mu ufamy, powierzając promocję swego biznesu specjaliście. Z jednej strony wydaje się to całkiem zrozumiałe, bo przecież wrzucenie naszych przysłowiowych pięciu groszy w coś, o czym nie mamy bladego pojęcia nie miałoby sensu, z drugiej jednak takie zawierzenie komuś nieznanemu i niesprawdzonemu i sugerowanie się wyłącznie jego obietnicami i założeniami jest nierzadko zwykłym przejawem naiwniactwa.

Niestety, ale z pozycjonowaniem trzeba ostrożnie, gdyż konsekwencje niewłaściwym ruchów wykonywanych przez rzekomych pozycjonerów, którzy zabierają się za swoją pracę niekoniecznie tak jak powinni, mogą być naprawdę poważne. Bardzo często szereg nieuczciwych i zbyt gwałtownych ruchów kończy się rozlicznymi karami od Google w postaci tak zwanych banów czy filtrów. W przypadku interesów działających wyłącznie online jest to praktycznie równoznaczne z końcem biznesu, gdyż owe kary zazwyczaj obowiązują kilka miesięcy, a i wrócenie do pozycji po tym, jak strona z niej wypadnie, zajmując setne czy tysięczne miejsce w wynikach wyszukiwania nie należy do łatwych zadań. Wniosek z tego jest więc prosty, musimy dokładniej wybierać specjalistów, z którymi staramy się współpracować. Nie decydujmy się pochopnie, ale zweryfikujmy jak długo dana osoba ma styczność z SEO oraz w jakim zakresie się tym zajmuje. Poza tym, dobrze byłoby także popatrzeć na to czy działa w pojedynkę, czy też reprezentuje jakąś konkretną agencję interaktywną i jeśli tak to, jakie są na jej temat opinie ze strony konsumentów mających już okazję korzystać z oferowanych usług. Jeszcze inna sprawa to czas realizacji i na tej kwestii wykłada się przeważnie najwięcej osób.

Wydaje nam się, że skoro powierzamy promocję w sieci komuś, kto się na tym zna i sam siebie zwie fachowcem, to powinno być to dość proste, aby rozreklamować naszą firmę. Na efekty szybko przychodzące nie ma się, co jednak napalać, bo prawda jest taka, że istotą działania pozycjonowania jest czas. Rezultatów nie możemy zobaczyć od razu, z miejsca, po kilkukrotnym dodaniu do katalogu czy postawieniu zaplecza. Nie o to w tym chodzi. Na wszystko trzeba czasu i by mieć pewność, że efekt końcowy będzie dla nas w pełni satysfakcjonujący, a Google nie narzuci nam kary, powinniśmy się uzbroić w cierpliwość i co istotne nie wierzyć słowom rzekomych specjalistów, że pierwsze rezultaty ich pracy dostrzeżemy za kilka dni, tydzień czy dwa tygodnie. W zasadzie w SEO nie można niczego konkretnego, jeśli chodzi o ramy czasowe, zagwarantować. Sytuacja jest stricte uzależniona od Google i co za tym idzie, zmienia się jak w kalejdoskopie. Nie oznacza to jednakże, że zlecenie pozycjonowania nie ma sensu, bo ma, ale trzeba myśleć rozsądnie i dać pozycjonerowi oraz pozycjonowanej przez niego stronie czas.

Tagi:
Prowadzenie sklepu internetowego - osklepach.pl © 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.