Kilka faktów o pozycjonowaniu

Z terminem SEO, który niewątpliwie staje się wraz z biegiem czasu coraz popularniejszy, mamy styczność nierzadko. Wynika to z wielu powodów – większe zainteresowanie potencjalnych grup odbiorców rozwojem technologii i możliwościami, jakie proponuje nam dzisiaj sieć, szerzący się postęp technologiczny oraz co za tym idzie masowa informatyzacja dostrzegalna w rozległych dziedzinach życia. Na czym owe pozycjonowanie polega?

Sam skrót SEO, na jaki niewątpliwie natrafiliśmy nie raz, odnosi się do pojęcia „search engine”, co dosłownie z języka angielskiego oznacza „wyszukiwarka”. Dokładny termin SEO to natomiast Search Engine Optimalization, a więc pojęcie, pod którym kryje się szereg przeróżnych czynności, zmierzających do uzyskania zadowalających pozycji danej strony, sklepu czy serwisu w wynikach wyszukiwania Google. Generalnie czynności, jakie w ramach pozycjonowania są podejmowane, tyczą się optymalizacji, a więc dostosowywania konkretnych stron www pod kątem ich jak najlepszego i odpowiedniego wyświetlania się w wyszukiwarkach sieciowych. Jeszcze prościej rzecz ujmując, chodzi o to, aby po wpisaniu interesującej użytkownika Internetu frazy, pozycjonowana przez nas strona wyskoczyła jak najwyższej, najlepiej w pierwszej dziesiątce, czyli zaraz na pierwszej stronie po rozwinięciu rezultatów wyszukiwania. Jasnym jest już więc chyba skąd określenie pozycjonowanie, które ma ścisły związek z niczym innym jak kształtowaniem danych pozycji określonych stron. O co w tym chodzi? W zasadzie w ramach SEO można przeprowadzić diametralną metamorfozę wyglądu oraz zawartości określonego serwisu. Witryna powinna być wysoko w rankingu, więc musi po pierwsze zawierać najbardziej powszechne i najczęściej wpisane przez internautów słowa kluczowe a więc frazy, pod które się pozycjonuje. Muszą one być natomiast stricte związane z właściwą branżą oraz przeanalizowane pod względem przykładowo aktualnego zapotrzebowania korzystających z sieci. I tak, jeżeli na topie są w tym czasie powiedzmy koszulki oversize z nadrukiem, a sklep, jaki ma być pozycjonowany posiada je w swojej ofercie i szuka klientów, którzy produktami proponowanymi byliby zainteresowani, warto uwzględnić w zestawieniu słów kluczowych właśnie wyżej wyszczególnioną frazę, a mianowicie „koszulki oversize z nadrukiem”. Dzięki wszelkim staraniom pozycjonerom i specjalistom od optymalizacji rezultaty są widoczne, wprawdzie nie od razu, ale wystarczy uzbroić się w cierpliwość i spokojnie czekać na efekty. Będą, jeżeli nad stroną pracuje się wszechstronnie, na różnych płaszczyznach oraz systematycznie. To jednak już zadaniem ekspertów, którym zlecamy usługę pozycjonowania. Co do wspomnianej we wcześniejszych fragmentach optymalizacji, to w tej materii można mówić o wielu czynnościach mających na celu usprawnienie działania danej strony. Zmiany są gruntowne – od zaprojektowania układu przez samą treść witryny, tak aby serwis był dobrze widoczny dla robotów wyszukiwarki. To natomiast wpływa bezpośrednio na lepszą indeksację, a więc ostateczne wyniki w wyszukiwaniach. Warto jednak zatrzymać się jeszcze przez chwilę nad pojęciem słów kluczowych. Jeżeli firma, jaka chce skorzystać z pomocy pozycjonerów prowadzi działalność w danym, zawężonym rejonie, na przykład wyłącznie na terenie danego województwa czy określonego miasta, takową regionalizację także można, a nawet wypadałoby, zastosować w SEO. Znacznie większe jest przecież prawdopodobieństwo, że potencjalny konsument natrafi na stronę krakowskiego komisu samochodowego, jeżeli salon będzie pozycjonowany na słowa kluczowe „komis samochodowy Kraków” aniżeli samo wyrażenie „komis samochodowy”. Dzięki dołączeniu do frazy dodatkowo nazwy miejscowości, na terenie której interesuje nas skorzystanie z danej usługi, pierwsza selekcja już za klientami. Jest to wygodniejsze, sprawniejsze, szybsze i przede wszystkim konkretniejsze.

Zwracając uwagę na powyżej przybliżony po krótce mechanizm działania SEO, odpowiedź na pytanie czy warto się dzisiaj pozycjonować nasuwa się chyba sama – tak i to jak najbardziej. Niepozycjonujące się serwisy w dobie tak dużej konkurencji i tak szerokiego oddziaływania w sieci nie mają większych szans, pozostając w tyle za innymi podmiotami gospodarczymi specjalizującymi się w te samy branży. Nieważne więc, jaki charakter ma nasza firma, czy jest to przedsiębiorstwo, fabryka, agencja czy sklep. Nie ma także żadnego znaczenia sam charakter prowadzonej działalności, czy jest to biznes funkcjonujący w postaci standardowej, to jest placówki stacjonarnej czy też istnieje i prosperuje wyłącznie on-line. Wreszcie nieistotny jest też profil i rozmach firmy, a jedyne co ma znaczenie to obecność w Internecie. Z dostępu do sieci korzysta na chwilę obecną praktycznie każdy, wiec w zasadzie nie ma powodu do tego, aby eliminować to narzędzie, będące już w zasadzie czwartym medium z gigantyczną siłą rażenia, co zaobserwować da się chociażby patrząc na wyniki kilku minionych lat. Obecnie Internet dostępny jest wszędzie i we wszelkich okolicznościach – nie tylko przez komputer PC, ale przez nowoczesne urządzenia typu laptop, netbook, tablet czy nawet bardziej innowacyjne telefony komórkowe. Poza tym, należy sobie uświadomić, że jest to jedyne najszybciej funkcjonujące źródło informacji na rozmaite tematy. Kto ma bowiem czas i ochotę na to, aby za nowym telewizorem, książką na prezent czy od lat używanym kosmetykiem chodzić od sklepu do sklepu i porównywać ceny w poszczególnych placówkach? W zasadzie to nie tylko strata wolnych chwil, jakie można by poświęcić na wylegiwanie się na kanapie, ale także mało sprawdzony sposób orientowania się na rynku danych towarów. Przecież w sklepach działających w sieci wiele produktów można nabyć znacznie taniej, zatem nie da się ukryć, że wędrowanie po sklepach jest po prostu reliktem przeszłości, który powoli odchodzi do lamusa. Wracając więc do samego pozycjonowania, warto skorzystać z takowych usług, chociażby na próbę, zwłaszcza, iż nie jest to kosztowny wydatek i co istotne rozkładalny w czasie. Ponadto miejmy na względzie jeszcze jeden aspekt – płacimy po uzyskaniu konkretnych, zadowalających nas wyników, więc warto stwierdzić, że jest to czysty i uczciwy układ. Wystarczy kilka miesięcy, aby dostrzec różnicę czy to w liczbie wejść, czy chociażby w przypadku tradycyjnego sklepu on-line - ilości złożonych zamówień. Rośnie zainteresowanie usługami czy towarami proponowanymi przez pozycjonowane instytucje, lokale czy firmy. By jednak móc ściągać rzesze klientów i uderzyć w grupę targetową, nie obejdzie się bez poprawienia jakości merytorycznej strony internetowej i uatrakcyjnieniu oferty. Pozycjonerzy podpowiedzą Ci, w jaki sposób uwypuklić to, co może zaciekawić trafiającego konsumenta i zatrzymać go na dłużej.

Pozycjonowanie w dobie co krok wprowadzanych zmian w Internecie nie jest wcale tak proste jak mogłoby się to wydawać. Ciężko znaleźć dobrego eksperta, który faktycznie będzie doświadczonym i znającym się na rzeczy specjalistą SEO i nie wyprowadzi nas w przysłowiowe pole, ale na właściwy tor. Nierzadko problemem jest chociażby nacinanie się na puste frazesy i wyssane z palca gwarancje. W pozycjonowaniu efekty są widoczne, jeżeli pozycjoner ma głowę na karku i idzie z duchem czasu i postępującej informatyzacji, ale bez wątpienia nie może komuś obiecać, że dany serwis na sto procent znajdzie się w pierwszej dziesiątce, piątce, trójce. Wszystko zmienia się jak w kalejdoskopie. SEO to wieczna walka i trudna droga do sukcesu, ale sukcesu, który jest gwarantowany, gdy tylko uzbroimy się w cierpliwość. Nie dajmy się zatem nabrać na hasła „Wypozycjonuję Twoją stronę w, gwarantuję TOP 10 w miesiąc”. Prawdziwy fachowiec w dziedzinie SEO ma świadomość tego, że nie ma czegoś takiego jak pewność wyników. Gwarancją dla zlecającego jest natomiast uczciwy deal – nie ma wyników, nie ma opłat. Żadnych ukrytych kosztów i przedpłat. Należności wyliczane są wtedy, kiedy serwis znajdzie się na tych pozycjach, o których była mowa. Nie można jednoznacznie sprecyzować, ile powinno kosztować konkretne pozycjonowanie, już na nieco wyższym poziomie. Wszystko zależy od wielu czynników, a mianowicie renomy pozycjonera czy agencji SEO, SEM, zakresu czynności, jakie muszą być podjęte w celu poprawienia wyników, typu frazy, na jaką klient zamierza się pozycjonować i pozycji, jaką zlecający zamierza osiągnąć w rankingu wyszukiwania Google. 

Zdjęcia

Załączniki

Prowadzenie sklepu internetowego - osklepach.pl © 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.