Jak wypromować swą stronę internetową?

Jeszcze kilka lat temu wystarczyło wypuścić stronę internetową i od razu była to gigantyczna reklama. Wprawdzie mniej osób wtedy posiadało dostęp do Internetu, ale mimo wszystko, jeśli już ktoś do sieci zajrzał, to mógł od razu natknąć się na naszą ofertę. Teraz świat wirtualny obrócił się do góry nogami i zainteresować kogoś stroną internetową wcale nie jest tak łatwo, bo praktycznie każdy, nawet najdrobniejszy przedsiębiorca inwestuje w nią od samego początku swojej działalności.

Zanim zaczniemy zabierać się za swoją stronę internetową, dobrze byłoby wpaść na konkretny pomysł, jak ona ma wyglądać jeszcze przed tym, jak zaprojektujemy jej kontent. W tym celu dobrze jest już na samym początku zadać sobie pytanie czego ona ma dotyczyć, co ma promować itd. Możemy też rozpocząć poszukiwania podobnych serwisów. Dzięki temu zorientujemy się, jak dużą mamy konkurencję, a może akurat uda nam się trafić w niszę i zyskać sukces w biznesie właśnie dzięki odpowiednio przygotowanej wizytówce elektronicznej. Na pozytywny odbiór przez użytkowników Internetu wpływ ma też nazwa domeny. Powinniśmy ją mieć sprecyzowaną zanim stworzymy stronę. Adres jest w tym przypadku niezwykle ważny, bo rzutuje na pozycje w wynikach wyszukiwania. Zaistnieć na rynku pozwoli nam taka domena, która będzie łatwa do zapamiętania. By korzystającym z sieci dobrze się daną stronę użytkowało, konieczne jest zwrócenie uwagi na parę elementów takich jak prosta nawigacja, odpowiednie rozmieszczenie poszczególnych elementów strony czy grafika. Kiedy natomiast wszystkie te aspekty będziemy mieli już przeanalizowane, dobrze byłoby przejść do konkretów, czyli znaleźć kogoś, kto zajmie się za nas stworzeniem serwisu zgodnie z naszymi preferencjami.

Gdy natomiast stronę już mamy, wtedy konieczne powinno być jej wypromowanie na co wpływ ma kilka czynników w tym między innymi pozycjonowanie. Dobrze byłoby zlecić pozycjonerom pracę nad rozreklamowaniem naszej strony. Nie jest to bardzo kosztowny zabieg, ale bez wątpienia o wiele bardziej sprawdzalny niż jakakolwiek inna forma promocji. Powodem tego jest zwłaszcza fakt, że dzisiaj mało kto z Internetu nie korzysta szukając potrzebnych mu dóbr, produktów czy usług. Poza tym, trzeba także pamiętać o tym, że ludzie są wygodni i mają mało czasu. Zazwyczaj decydują się w związku z tym na wybór oferty z pierwszych stron, na które natrafią. Mało kto może sobie czasowo pozwolić na szperanie w sieci godzinami, aby móc wyłonić propozycję najbardziej korzystna. Patrząc natomiast z perspektywy przedsiębiorcy, który prowadzi własny sklep internetowy, można stwierdzić, że jest to świetna sytuacja. Wystarczy zadbać o to, aby nasza strona wpadła w ręce pozycjonerów i od razu będziemy mieli większe prawdopodobieństwo, że uda się nam bez większych trudności zaistnieć wśród potencjalnych użytkowników. Jak pokazują bieżące dane statystyczne, około dziewięćdziesięciu procent internautów ogranicza się wyłącznie do odwiedzenia pięciu pierwszych adresów.

Szereg zabiegów tego typu określa się właśnie mianem SEO. Pozycjonowanie jest ostatnimi czasy naprawdę ważne, dlatego że może w wyraźnym stopniu zwiększyć ruch na naszej stronie. Poza tym, to dobry sposób na przyciągnięcie uwagi dość wybrednych dziś internautów. Przygotowując swój serwis, dobrze byłoby popatrzeć na niego od strony użytkownika. Najważniejsze jest to, aby trafić w gust ogółu. Jak to zrobić jednak, skoro o gustach się nie dyskutuje? Obecnie ludzie cenią swój wolny czas, dlatego też chętniej zaglądają na takie strony, gdzie jest prosto i minimalistycznie. Również nieskomplikowanie powinna być też ujęta treść. Odpada kontent, który będzie zbyt obszerny i niestylistyczny. Unikajmy długich zdań, ale zróbmy łatwy i przyjemny w odbiorze przekaz. Nie starajmy się przedobrzyć, bo możemy w ten sposób wypaść na osoby mało profesjonalne lub niekompetentne. Uwagę użytkowników może także przykuć ciekawie zrobiona oprawa graficzna serwisu.

W parze z pozycjonowaniem idzie dziś promocja w mediach społecznościowych. W tym celu potrzebne jest zwłaszcza zwrócenie uwagi na aspekt rozmaitych portali, jakie mogą nam w tym skutecznie pomóc. Tak jest między innymi z serwisami typu Facebook. Warto mieć na nim konto firmowe i w ten sposób zachęcać do siebie internautów. Można organizować na nim konkursy, akcje typu happy hours, publikować aktualności dotyczące prosperowania sklepu, zamieszczać zdjęcia i nowości. Warto zastosować systematyczność, aby po prostu przyzwyczaić do danego profilu wszystkich którzy kiedyś go polubili. Trzeba jednak mimo wszystko uważać, aby nie było tak, że zarzucimy internautów postami publikowanymi aż do przesady, jeden za drugim, co kilkadziesiąt minut czy wszystkie razem jednorazowo. Nie możemy też robić żadnych przestojów, bo zakładając, że obecnie konto na portalach typu Facebook ma praktycznie każdy, niezależnie od płci, statusu społecznego i grupy wiekowej, musimy mieć świadomość, że ludzie klikają dziennie nawet po kilkadziesiąt stron, dodając j do ulubionych. W związku z tym, trzeba podchodzić ostrożnie do ewentualnej promocji naszej strony w ten sposób, gdyż zniechęcenie użytkowników poprzez niewyważone i zbyt gwałtowne wrzucanie co chwilę nowych postów może skutkować odkliknięciem konkretnej strony z pozycji ulubionych, albo ukrycia publikacji, co sprawia, że na tablicy danego użytkownika nie wyświetla się nic, co wrzucane jest na profil firmowy danego sklepu. To tak samo, jakbyśmy nie istnieli.

Do działalności określanej jako e-marketing zalicza się także promocja za pośrednictwem newsletterów. W tym celu przygotowywane są specjalne kampanie mailowe, które z reguły są cykliczne, na przykład co tydzień wysyła się do pewnego grona użytkowników sieci newsletter z najważniejszymi informacjami dotyczącymi danej strony internetowej, sklepu czy portalu. Jest to wygodne przypomnienie o naszym funkcjonowaniu. Wiadomo, że przeważnie takie maile trafiają wprost do kosza, ale jest jakiś cień szansy na to, że nawet sam ciekawie sformułowany tytuł przyciągnie odbiorcę i zachęci go do kliknięcia w link i przejścia do serwisu. Jeszcze bardziej ta forma reklamy działa przy połączeniu jej z konkursami z nagrodami.

Zdjęcia

Załączniki

Prowadzenie sklepu internetowego - osklepach.pl © 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.